ISO 9001:2015 CERTIFIED 

ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ & ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Επικαιρότητα

A A A

Επιμορφώσεις Στελεχών

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βασιλική Αυγερινού

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Περιβαλλοντική βιωσιμότητα στον αθλητισμό


Περίληψη εισήγησης

Η προστασία του περιβάλλοντος βρίσκεται στο επίκεντρο της βιωσιμότητας και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες και επείγουσες προκλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Ως βιώσιμη αντιλαμβανόμαστε την ανάπτυξη που ικανοποιεί τις ανάγκες της παρούσας γενιάς, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να ικανοποιούν τις δικές τους ανάγκες. Στη δημόσια συζήτηση, συνήθως γίνονται αναφορές στα οφέλη του αθλητισμού για την υγεία των πολιτών, την οικονομική και κοινωνική συνεισφορά του, και πολύ λιγότερο στην επιβάρυνση του περιβάλλοντος που προκύπτει από τις αθλητικές δραστηριότητες.

Ο αθλητισμός όμως αναγνωρίζει την αλληλεξάρτησή του με τη φύση και την ηθική υποχρέωση για την προστασία της. Η ολοένα αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθησία φιλάθλων, αθλούμενων και κράτους, υποκινεί τους αθλητικούς οργανισμούς στην ανάληψη δράσεων που προωθούν τη βιωσιμότητα.

Οι μεγάλες αθλητικές διοργανώσεις και οι αθλητικές επιχειρήσεις υιοθετούν περιβαλλοντικά προγράμματα περιορισμού εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, εξοικονόμησης ενέργειας στις εγκαταστάσεις τους μέσω ανανεώσιμων πηγών, ανακύκλωσης απορριμμάτων, μείωσης πλαστικών, ενθάρρυνσης χρήσης μέσων μαζικής μεταφοράς από τους φιλάθλους για την προσέλευση στους αγώνες και εκπαίδευσής τους σε περιβαλλοντικά θέματα.

Η επιστημονική έρευνα και το αθλητικό μάνατζμεντ μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά στην ένταξη προγραμμάτων περιβαλλοντικής βιωσιμότητας στους αθλητικούς οργανισμούς.


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

georgiadis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κωνσταντίνος Γεωργιάδης

Καθηγητής

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Μεγάλα αθλητικά γεγονότα και ανθρώπινα δικαιώματα


Περίληψη εισήγησης

Η παρουσίαση αναφέρεται στην οργάνωση των μεγάλων αθλητικών γεγονότων και ιδιαίτερα στους Ολυμπιακούς Αγώνες. Παρουσιάζει το θετικό και το αρνητικό αντίκτυπο των Ολυμπιακών Αγώνων αναλύοντας την κληρονομιά για την πόλη που αναλαμβάνει την οργάνωσή τους και συγκεκριμένα θα συζητηθούν οι περιπτωσιολογικές μελέτες των Ολυμπιακών Αγώνων της Βαρκελώνης 1992, Αθήνα 2004 και Πεκίνο 2008.  Η έρευνα επικεντρώνεται στα ανθρώπινα δικαιώματα και στην διοργάνωση των μεγάλων αθλητικών γεγονότων.      

Σημειώνεται, ότι οι διοργανώσεις αυτές έχουν σημαντικές συνέπειες για την πόλη,  την περιφέρεια και την ίδια την χώρα. Αποδεδειγμένα τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα, συμβάλλουν στην προώθηση  των ανθρωπίνων  δικαιωμάτων και οδηγούν πολλές φορές σε μεταρρυθμίσεις. Εν τούτοις δεν πρέπει να παραλείψουμε αλλά να κάνουμε αναφορά σε ζητήματα εκτοπισμού πολιτών, στην εμπορία ανθρώπων,  στην παράκαμψη νομικών συστημάτων, στη διαφθορά, στις παρεμβάσεις στο περιβάλλον που συνδέονται με την διοργάνωση των μεγάλων αθλητικών γεγονότων . 


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

strigkas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αθανάσιος Στρίγκας

Αναπληρωτής Καθηγητής

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Εθελοντισμός στον Αθλητισμό


Περίληψη εισήγησης

Τα ερασιτεχνικά σωματεία στην χώρα μας διοικούνται από συμβούλια που απαρτίζονται από εθελοντές. Ένας μεγάλος αριθμός από τα σωματεία αυτά καλλιεργεί αθλήματα χρησιμοποιώντας προπονητές και διαχειριστές έργου οι οποίοι προσφέρουν χρόνο , γνώση, δεξιότητες και εμπειρίες χωρίς να προσβλέπουν σε οικονομικές απολαβές.

Επιπλέον, τα σωματεία αυτά, σε συνεργασία με άλλους φορείς, διοργανώνουν συχνά αθλητικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις στηριζόμενα στην προσφορά έργου από εθελοντικό ανθρώπινο δυναμικό. Σε σημαντικό βαθμό, οι μαρτυρίες των εθελοντών μετά την ολοκλήρωση της αθλητικής διοργάνωσης είναι αρνητικές, και η αιτία της αρνητικής αξιολόγησης εντοπίζεται στην έλλειψη ενός δομημένου και ρεαλιστικού σχεδίου διαχείρισης εθελοντών το οποίο αναγνωρίζει μέσα από τις δράσεις του την προστιθέμενη αξία του έργου των εθελοντών στον οργανισμό και την κοινωνία γενικότερα.

Σκοπός της παρουσίασης είναι να εξηγήσει την δομή ενός τέτοιου πλάνου διαχείρισης εθελοντών, να εκθέσει τα πλεονεκτήματα που προσφέρει ως προς την ικανοποίηση των εθελοντών  και την διατήρηση τους , και επισημαίνει  την αναγκαιότητα για κάθε εθελοντικό πρόγραμμα να έχει κοινωνικό αποτύπωμα-κληρονομιά.


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

antonopoulou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Παναγιώτα Αντωνοπούλου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

ΜΜΕ και Αθλητισμός


Περίληψη εισήγησης

Στόχος της παρούσας εισήγησης είναι η ανάδειξη των σύγχρονων μορφών επικοινωνίας και διαχείρισης ΜΜΕ στον Αθλητισμό μέσω της συνδυαστικής χρήσης των παραδοσιακών και των Νέων Μέσων (New Media). Η ραγδαία πτώση του αθλητικού Τύπου την τελευταία εικοσαετία (οι αθλητικές εφημερίδες έχασαν το 80% της κυκλοφορίας τους) αλλά και η ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών στην επικοινωνία επιβάλλουν την παραγωγή και διανομή ενημερωτικού περιεχομένου σε πολλαπλές μορφές (mobile pack, digital pack, print pack) ώστε αυτό να είναι προσβάσιμο από κοινά με διαφορετικές δεξιότητες και ενημερωτικές συνήθειες.

Συναφώς προς την μεταβολή του επικοινωνιακού τοπίου οι αθλητικοί φορείς και οργανισμοί καλούνται να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες στο τομέα του management: το Knowledge Management καλείται ν΄αντικαταστήσει τις παραδοσιακές μορφές οργάνωσης και διοίκησης των αθλητικών οργανισμών,δημιουργώντας άυλα περιουσιακά στοιχεία (Knοwledge Assets) και Γνωστικό Κεφάλαιο (Knowledge Capital).

Ειδικότερα, η εισήγηση πραγματεύεται: α) την καταγραφή, ανάλυση και ερμηνεία της πορείας των παραδοσιακών αθλητικών ΜΜΕ και κυρίως των αθλητικών εφημερίδων κατά την τελευταία εικοσαετία,β) τις διαδικασίες μετάβασης από το print pack στο digital και στο mobile pack, γ) την ανάλυση των εγγενών λειτουργιών των New Media, δ) την χρήση των αλγόριθμων και των «έξυπνων λογισμικών» στη σύγχρονη αθλητική δημοσιογραφία και επικοινωνία και ε) την πρόκληση του Knowledge  Management στον Αθλητισμό.


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

travlos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αντώνιος Τραυλός

Καθηγητής

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Δεξιότητες ατόμων από ψυχολογικής άποψης


Περίληψη εισήγησης

Η λήψη αποφάσεων αποτελεί μία από τις σημαντικότερες διοικητικές δραστηριότητες των αθλητικών οργανισμών και μπορεί να οριστεί ως η διαδικασία επιλογής μιας πορείας δράσης ή ενεργειών μεταξύ των διαθέσιμων εναλλακτικών λύσεων, προκειμένου να βρεθεί μία λύση σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα. Αν και υπάρχει η εντύπωση ότι η λήψη αποφάσεων αποτελεί προνόμιο και ευθύνη των ανώτερων στελεχών ενός αθλητικού οργανισμού, πρέπει να γνωρίζουμε ότι η λήψη «σωστών» αποφάσεων αποτελεί δεξιότητα μείζονος σημασίας για κάθε μέλος του οργανισμού που εμπλέκεται έμμεσα ή άμεσα στις διαδικασίες επισήμανσης, επίλυσης ή αντιμετώπισης προβλημάτων.

Ο τρόπος που τα στελέχη παίρνουν αποφάσεις καθώς και η ποιότητα των αποφάσεών τους επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από την αντικειμενικότητα που χαρακτηρίζει την οργάνωση, την κατανόηση, την αξιολόγηση και την επιλογή των διαθέσιμων πληροφοριών. Η αναγνώριση και ο προσδιορισμός ενός προβλήματος αποτελεί το πρώτο βήμα στη διαδικασία λήψης αποφάσεων.

Οι άνθρωποι - στελέχη συχνά παραποιούν, παραλείπουν, αγνοούν ή/και δεν πιστεύουν τις υπάρχουσες πληροφορίες, οι οποίες μπορούν να τους παράσχουν κρίσιμες ενδείξεις σχετικά με την ύπαρξη προβλημάτων. Η εποικοδομητική χρησιμοποίηση της γνώσης, της εμπειρίας και της αντιληπτικής ικανότητας των αθλητικών στελεχών συμβάλλουν σημαντικά στον «ακριβή» εντοπισμό του προβλήματος που μπορεί να οδηγήσει στη λήψη «σωστών» και «αποδεκτών» αποφάσεων.


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

kourtesopoulou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Άννα Κουρτεσοπούλου

Επιστημονικός Συνεργάτης

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων και ενδυνάμωση ομάδας


 Περίληψη εισήγησης

Οι αθλητικές ομάδες έχουν να αντιμετωπίσουν σημαντικές προκλήσεις όπως ο αυξανόμενος ανταγωνισμός, το δικαίωμα του πολίτη για συμμετοχή σε αθλητικά προγράμματα αλλά και την σημασία που έχει ο αθλητισμός στην αντιμετώπιση διαφόρων κοινωνικών προβλημάτων. Τόσο οι επαγγελματικές όσο και οι ερασιτεχνικές ομάδες για την επίτευξη αριστείας μέσω των αθλητών τους, θα πρέπει να είναι ικανές να αναγνωρίζουν το ταλέντο, να παρέχουν υψηλού επιπέδου καταρτισμένη προπόνηση και επιστημονική υποστήριξη, να διεξάγουν τοπικούς, εθνικούς και παγκόσμιου επιπέδου αγώνες και να προετοιμάζουν κατάλληλα τους αθλητές τους για τους αγώνες.

Σε ένα τέτοιο έντονα μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η βελτίωση του επιπέδου επαγγελματισμού των αθλητικών οργανισμών κρίνεται ως μια από τις καταλληλότερες στρατηγικές που θα συμβάλει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων και των σύγχρονων προβλημάτων. Η ενίσχυση του επιπέδου επαγγελματισμού ορίζεται ως μια οργανωσιακή διαδικασία μετασχηματισμού η οποία οδηγεί στην βιώσιμη και αποτελεσματικότερη λειτουργία αλλά και στην επιχειρηματική διοίκηση των αθλητικών οργανισμών.

Η επιτυχία μιας ομάδας εξαρτάται κυρίως από τον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται, συμπεριφέρονται και δρουν τα μέλη της. Ηγετική ικανότητα είναι η ικανότητα του να μπορεί κάποιος να ασκήσει επιρροή σε μια ομάδα ατόμων προς την επίτευξη κάποιου οράματος ή συγκεκριμένων στόχων. Επίσης, είναι το σύνολο εκείνο των συμπεριφορών και των χαρακτηριστικών που συμβάλουν στην δημιουργία κινήτρων για την εκπλήρωση του έργου και την διατήρηση μιας ομάδας και της κουλτούρας της. Ο βασικότερος ρόλος του ηγέτη είναι εκείνος του εμψυχωτή, που κατανέμει αρμοδιότητες και ευθύνες στο πεδίο της ειδίκευσης του καθενός. Επίσης, επιδιώκει μια επικοινωνία βασισμένη κυρίως στην καθοδήγηση και στην ανατροφοδότηση και προωθεί τη συμμετοχή των παραγόντων της ομάδας σε επίπεδο σχεδιασμού και προγραμματισμού. Συγκεκριμένες ηγετικές ικανότητες είναι σε μεγαλύτερο βαθμό επιθυμητές από τους παίκτες, όπως η δημοκρατική ηγεσία, κατά την οποία οι παίκτες συμμετέχουν στην λήψη αποφάσεων και η μετασχηματιστική ηγεσία, κατά την οποία παρέχονται κίνητρα στους παίκτες, δημιουργείται ένα κοινό όραμα, ενθαρρύνεται η καινοτομία/αλλαγή και παρέχεται συμβουλευτική.

Η δεύτερη σημαντική έννοια είναι αυτή της συνεργασίας ως μια δυναμική διαδικασία, που εκδηλώνεται από την τάση μιας ομάδας να παραμείνει ενωμένη σαν ένα ενιαίο σύνολο, κατά την προσπάθειά της να επιτύχει τους προσδοκώμενους στόχους και την συναισθηματική ικανοποίηση των μελών της. Στα πλαίσια της ομαδικής εργασίας υπάρχουν μια σειρά από κοινά χαρακτηριστικά όπως επικοινωνία, αξιοποίηση όλων των ειδικεύσεων που προσφέρονται, συντονισμός, συνεργασία, ενεργή διαχείριση συγκρούσεων, κοινή προσπάθεια, κοινή λήψη αποφάσεων, αλληλοβοήθεια/ καταμερισμός εργασιακού φόρτου παροχή και λήψη ανατροφοδότησης και προσαρμοστικότητα.

Αναγνωρίζοντας τον δυναμικό ρόλο που έχουν οι ηγετικές ικανότητες αλλά και το ομαδικό πνεύμα θα παρουσιαστούν χρήσιμα εργαλεία αξιολόγησης και ανάπτυξης των διοικητικών στελεχών αθλητικών οργανισμών, δίνοντας έμφαση στο βαθμό συνοχής, στην ενδυνάμωση ομάδων, στην διάκριση ρόλων, στην ηθική, στην στρατηγική ικανότητα, στην απόδοση της ανώτερης διοίκησης και στην ηγεσία. 


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

christakis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μιχαήλ Χρηστάκης

Ειδικός Επιστήμονας Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΔΑ)

Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης “Κλεισθένης”

Ανθρώπινο δυναμικό στα αθλητικά σωματεία


 Περίληψη εισήγησης

Προκλήσεις στο περιβάλλον διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού σήμερα: 1: Αλλαγές στο εργασιακό περιβάλλον, 2: Συστημική αλλαγή, 3: Περισσότερα, αποτελεσματικότερα, αποδοτικότερα, ποιοτικότερα και με λιγότερο κόστος.

Bασικές λειτουργίες Management: Προγραμματισμός, Οργάνωση, Ηγεσία / Καθοδήγηση, Έλεγχος

Διοικητικό Στέλεχος & Μεταρρυθμίσεις: - Οποιαδήποτε παρέμβαση για βελτίωση της αποτελεσματικότητας του τομέα δράσης μας διέρχεται πρώτα μέσα από την ατομική συμπεριφορά. -O ανθρώπινος παράγοντας είναι ο πιο σημαντικός σε οποιαδήποτε συστημική, διαδικαστική ή οργανωτική αλλαγή. - Ανάπτυξη προσωπικών ικανοτήτων ως απαραίτητο εφόδιο σε προσωπικό και ομαδικό επίπεδο για τη στήριξη των αλλαγών.

Απαραίτητες δεξιότητες για την κοινωνία του 21ου αιώνα: να ανταποκρινόμαστε με ευελιξία σε σύνθετα προβλήματα, να επικοινωνούμε αποτελεσματικά, να διαχειριζόμαστε την πληροφορία, να συνεργαζόμαστε για να βρίσκουμε λύσεις, να χρησιμοποιούμε αποτελεσματικά την τεχνολογία, και να παράγουμε νέα γνώση (μεταγνώση).

Τα στελέχη σε θέση ευθύνης πρέπει να εξοπλιστούν με ηγετικές δεξιότητες, βασισμένα: στην ανάγκη δημιουργίας συμμετοχικού κλίματος, στην οργανωσιακή κουλτούρα μάθησης, στη θωράκιση της αντοχής στις συχνές αλλαγές, στον προσδιορισμό στόχων, στην ανάγκη για συμμετοχική υποστήριξη, στη βελτίωση της ικανότητας διοικητικής προσαρμογής, στη νέα κουλτούρα συνεργασίας, και  στη συμπλήρωση δεξιοτήτων ηγεσίας.

Ένας διαμορφωτής ηγέτης με το Ανθρώπινο Δυναμικό του: Επικοινωνεί ένα όραμα, το οποίο εμπνέει και κινητοποιεί τους ανθρώπους του να πετύχουν κάτι «εξαιρετικό». Ευθυγραμμίζει τους ανθρώπους και τα συστήματα του φορέα, ώστε να επιτευχθεί συμφωνία προς το όραμα σε συντονισμό με ολόκληρο τον οργανισμό. Εμπνέει τους ανθρώπους να ενστερνιστούν υψηλότερες αξίες. Παροτρύνει τους ανθρώπους του να πετύχουν μία σημαντική πρόκληση. Αλλάζει τους ανθρώπους του, βοηθώντας τους να δουν παλιά προβλήματα με νέους τρόπους. Δίνει προσοχή στις ανησυχίες των ανθρώπων του και στις ανάγκες τους για ανάπτυξη. Ενθαρρύνει και μεταδίδει ενθουσιασμό στους ανθρώπους του, ώστε να καταβάλουν επιπλέον προσπάθεια, προκειμένου να πετύχουν τους στόχους της ομάδας.


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

choustoulakis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εμμανουήλ Χουστουλάκης

Επίκουρος Καθηγητής

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Ψηφιακός Μετασχηματισμός & Τεχνολογία στον Αθλητισμό


 Περίληψη εισήγησης

Η πανδημία του κορωνοϊού αυτή τη στιγμή πλήττει όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και ολόκληρο τον πλανήτη. Ενώ όλες οι χώρες οδηγούνται σε περιοριστικά μέτρα για την εξάπλωση του ιού, θα χρειαστεί αντίστοιχα να πάρουν μέτρα και για τις δραματικές επιπτώσεις του στην οικονομία. Στην παρούσα φάση, προκειμένου να μην σταματήσει κάθε είδους οικονομική δραστηριότητα, η τηλεργασία είναι η μόνη λύση. Γεννιέται επομένως το ερώτημα: “Είναι οι ψηφιακές ικανότητες των στελεχών των ερασιτεχνικών αθλητικών σωματείων και των αθλητών τέτοιες που θα μπορούσαν να ανταποκριθούν στην πρόκληση;”

Η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό στην παρούσα φάση είναι επιβεβλημένη όσο ποτέ. Με τον όρο ψηφιακό μετασχηματισμό εννοούμε την αξιοποίηση από επιχειρήσεις και εργαζομένους όλων των δυνατοτήτων που προσφέρουν το διαδίκτυο, τα ψηφιακά μέσα και οι νέες τεχνολογίες.

Ωστόσο για να λειτουργήσει απαιτείται εκπαίδευση. Κάθε προσπάθεια μεταρρύθμισης τόσο στον δημόσιο όσο και τον ιδιωτικό τομέα συναντά κωλύματα που οφείλονται: στην πολυπλοκότητα των δομών, στον αναποτελεσματικό σχεδιασμό, στην έλλειψη συνέχειας στη Δημόσια Διοίκηση, στην αδυναμία εξεύρεσης πόρων εν μέσω βαθιάς οικονομικής κρίσης, στην απουσία πολιτοκεντρικής προσέγγισης, στην απουσία τεχνολογικής κουλτούρας, στο προβληματικό και ανεπαρκές θεσμικό και νομικό πλαίσιο που χαρακτηρίζεται από: κακής ποιότητας νομοθέτηση, έλλειψη κωδικοποίησης, νομοθετικά κενά, αντικρουόμενες θεσμικές ρυθμίσεις.

Η αθλητική βιομηχανία, ιδιαίτερα, υφίσταται ραγδαίες αλλαγές και η ψηφιακή τεχνολογία ξεκλειδώνει πρωτοφανείς ευκαιρίες ανάπτυξης. Ωστόσο, για να αξιοποιήσουν πλήρως αυτές τις ευκαιρίες, οι αθλητικοί οργανισμοί θα χρειαστούν πιθανώς μια ψηφιακή αναθεώρηση. Οι αθλητικοί οργανισμοί πρέπει να αξιοποιήσουν στρατηγικά τα ψηφιακά μέσα για να χτίσουν άμεσες συνδέσεις με τους φιλάθλους.

Πρέπει το αθλητικό περιεχόμενο να είναι διαθέσιμο σε ποικίλα κανάλια, το οποίο επιτρέπει στους αθλητικούς οργανισμούς να εκμεταλλευτούν αυτή τη διαθεσιμότητα προς όφελος της οικονομικής τους βιωσιμότητας. θα πρέπει όλοι να ενσωματώσουν την έννοια του ψηφιακού σε κάθε πτυχή λειτουργίας του οργανισμού, μετασχηματίζοντας με αυτό τον τρόπο ανθρώπους, διαδικασίες και τεχνολογία.

Κρίνεται σκόπιμη η ανάπτυξη πρωτοβουλίας σε εθνικό επίπεδο με σκοπό τη διατύπωση βέλτιστων πρακτικών και τη διάδοσή τους σε αθλητικά σωματεία και παρόχους λύσεων ώστε να βελτιωθεί σημαντικά το επίπεδο διαδικτυακής παρουσίας των ελληνικών αθλητικών σωματείων, η αύξηση της εμπιστοσύνης στον ελληνικό τομέα διαδικτύου (.gr) καθώς και η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που παρέχονται από την Ευρωπαϊκή Ενιαία Ψηφιακή Αγορά.

Θα πρέπει να υπάρξει ανάπτυξη συμμαχιών και συμπράξεων, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, των αθλητικών σωματείων και ομοσπονδιών με την ακαδημαϊκή και την ερευνητική κοινότητα καθώς και με δημόσιους φορείς.

Τα αθλητικά σωματεία πρέπει να αναζητήσουν  πρόσβαση σε πολύτιμους πόρους για να υλοποιήσουν δράσεις που θα τους εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητα στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που διαμορφώνεται. Η στόχευσή τους πρέπει να είναι στην πρόσβαση σε ανθρώπινο δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης καθώς και σε τεχνολογίες και λύσεις που μπορούν να αντλήσουν από το περιβάλλον δραστηριοποίησής τους, ενώ σε πολλές περιπτώσεις βρίσκονται σε ιδιαίτερα προνομιακή θέση λόγω της άμεσης πρόσβασής τους σε προσωπικές συσκευές και εφαρμογές που χρησιμοποιούνται από εκατοντάδες χιλιάδες χρήστες παρέχοντας πολύτιμα δεδομένα που οδηγούν στην περαιτέρω ενδυνάμωσή τους.

Ένας επιτυχημένος ψηφιακός μετασχηματισμός πρέπει να βασίζεται στις  κάποιες αρχές: Όλοι ψηφιακά, Όχι όλα μαζί, Μικρά βήματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός στον αθλητισμό ήδη ξεκίνησε με την υλοποίηση του ηλεκτρονικού μητρώου, όπου αναμένεται να απλουστεύσει την παροχή υπηρεσιών στον τομέα του αθλητισμού και να ενισχύσει το εποπτικό και ελεγκτικό έργο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, με την ανάπτυξη ηλεκτρονικού εργαλείου για την αποτελεσματική εποπτεία και έλεγχο των εποπτευόμενων φορέων της Γ.Γ.Α. και ειδικότερα των αθλητικών φορέων (Αθλητικές Ομοσπονδίες, Αθλητικές Ενώσεις, Αθλητικά Σωματεία) καθώς και την άμεση (on-line) πληροφόρηση των εμπλεκομένων στον τομέα αθλητισμού για τους εποπτευόμενους από τη Γ.Γ.Α. αθλητικούς φορείς.

Τα διασυνδεδεμένα μητρώα αναμένεται να  προσφέρουν, μέσω κεντρικής πλατφόρμας, ψηφιοποιημένες υπηρεσίες προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως η ίδρυση και παρακολούθηση σχολών προπονητών και μελλοντικά εκπαιδευτών, η διαδικασία ελέγχου/διαχείρισης Προγραμμάτων “Άθληση για Όλους”, σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς (ΥΠΕΣ, Δήμοι, κ.λπ.).


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

douvis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ιωάννης Δουβής

Καθηγητής

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Αθλητικό Μάρκετινγκ


 Περίληψη εισήγησης

Ορισμός και σημασία του αθλητικού μάρκετινγκ : Όπως ορίζεται από τους Mullin, Hardy και Sutton (1993), "Το αθλητικό μάρκετινγκ αποτελείται από όλες εκείνες τις δραστηριότητες οι οποίες είναι σχεδιασμένες για να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των αθλητικών καταναλωτών, μέσα από μια διαδικασία ανταλλαγών. Το αθλητικό μάρκετινγκ έχει δύο κύριες κατευθύνσεις: το μάρκετινγκ των αθλητικών προϊόντων και υπηρεσιών κατευθείαν προς τους αθλητικούς καταναλωτές και το μάρκετινγκ άλλων καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών διαμέσου της αθλητικής διαφήμισης και χορηγίας". Σε επίπεδο αθλημάτων, ο περιεκτικός αυτός ορισμός, αποτελεί βασικό εργαλείο επιβίωσης στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό χώρο της σύγχρονης αθλητικής βιομηχανίας. Στη σημερινή εποχή, όπου η εξάλειψη του κρατικοδίαιτου αθλητισμού αποτελεί ισχυρή παγκόσμια τάση, η δημιουργία ελκυστικών αθλητικών προϊόντων και υπηρεσιών με σκοπό την εξασφάλιση των απαραίτητων οικονομικών πόρων, αποτελεί μονόδρομο για την βιωσιμότητα κάθε δραστηριοποίησης στο χώρο του αθλητισμού. Ανεξάρτητα αν κάποιο άθλημα εξασκείται σε επαγγελματικό ή ερασιτεχνικό επίπεδο, αν κύριο στόχο του έχει τη νίκη ή τη βασική εκμάθηση και αναψυχή, αν είναι ατομικό ή ομαδικό, αν διεξάγεται σε διεθνές ή εθνικό επίπεδο, η γνώση και εφαρμογή των βασικών αρχών και τεχνικών του αθλητικού μάρκετινγκ αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχή έκβαση της οποιασδήποτε προσπάθειας. Σε επαγγελματικές αθλητικές ενώσεις, εθνικές ομοσπονδίες, μεγάλους αθλητικούς συλλόγους/clubs, εταιρίες αθλητικών ειδών κλπ, αλλά και στις ιδανικότερες των περιπτώσεων μικρότερων αθλητικών οργανισμών, την ευθύνη για το αθλητικό μάρκετινγκ φέρει ομώνυμο τμήμα του οργανισμού που ασχολείται διεξοδικό με τη δημιουργία ενός προϊόντος ή υπηρεσίας, την προώθηση τους στην αγορά και την πλήρη και συνεχή κάλυψη των αναγκών των πελατών. Ο προπονητής αλλά και ο αθλητής, ειδικά όταν εργάζονται σε κάποιο μικρό σύλλογο/club όπου συνήθως η προσπάθεια τους σε όλα τα επίπεδα, τις περισσότερες φορές αποτελεί "παράσταση για ένα ρόλο", οφείλουν να γνωρίζουν σε πρακτικό τουλάχιστον επίπεδο τις βασικές αρχές του αθλητικού μάρκετινγκ, οι οποίες μπορούν να εξασφαλίσουν την επιβίωση αλλά και την ανάπτυξη της δραστηριότητας τους.

Ιστορική εξέλιξη του αθλητικού μάρκετινγκ : Οι πρώτες εκφάνσεις δραστηριότητας στο χώρο του αθλητικού μάρκετινγκ, προέρχονται από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και χρονολογούνται στα μέσα του 19ου αιώνα. Πρωτοπόροι του χώρου υπήρξαν οι Albert G. Spalding (ιδρυτής της γνωστής εταιρίας αθλητικών ειδών, και Bill Veek (γενικός διευθυντής των Cleveland Indians), των οποίων οι τεχνικές στην εμπορία, ανάπτυξη και προώθηση αθλητικών προϊόντων και υπηρεσιών ακολουθούνται μέχρι σήμερα. Η αναβίωση των Ολυμπιακών αγώνων το 1896 και η ίδρυση  των διεθνών ομοσπονδιών λαοφιλών αθλημάτων όπως το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ, ο στίβος και η κολύμβηση, οδήγησαν στην κατασκευή μεγάλων αθλητικών εγκαταστάσεων για την κάλυψη των αναγκών διεξαγωγής μεγάλων διεθνών αθλητικών διοργανώσεων. Βλέπουμε λοιπόν πως άρχισε να στήνεται σιγά σιγά το περιβάλλον της αθλητικής βιομηχανίας, στην ουσία μετά το δεύτερο μισό του περασμένου αιώνα, με πρωτεργάτες την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, τους επαγγελματικούς αθλητικούς συλλόγους, τις διεθνείς ομοσπονδίες και κάποιες κλειστές επαγγελματικές διοργανώτριες αρχές (ΝΒΑ, ATP, NFL κπλ). Το αυξανόμενο ενδιαφέρων των φιλάθλων, των μέσων μαζικής επικοινωνίας, αλλά και του επιχειρηματικού κόσμου για παρακολούθηση, συμμετοχή, κάλυψη και συσχέτιση με τις αθλητικές δραστηριότητες, δημιούργησαν τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της εξειδίκευσης του αθλητικού μάρκετινγκ, με στόχο τη δημιουργία μιας κοινά αποδεκτής μεθοδολογίας σε ότι αφορά την εξυπηρέτηση των αναγκών των αθλητικών καταναλωτών, την λήψη στρατηγικά ορθών αποφάσεων, για την εξασφάλιση της εμπορικής βιωσιμότητας και ανάπτυξης των αθλητικών οργανισμών.

Βασικές έννοιες του αθλητικού μάρκετινγκ: Οι ανάγκες του αθλητικού καταναλωτή και ο αγορές στόχοι.

Ένας επιτυχημένος υπεύθυνος μάρκετινγκ έχει την ικανότητα να σκέφτεται με τον τρόπο που σκέφτεται ο υποψήφιος πελάτης και σε πολλές περιπτώσεις να ταυτίζεται με αυτόν, στην προσπάθεια να εντοπίσει και να καλύψει πλήρως τις ανάγκες του. Οι ανάγκες και τα θέλω ενός καταναλωτή συνήθως λαμβάνουν την μορφή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Στον χώρο του αθλητισμού ένα προϊόν μπορεί να είναι απτό, όπως μια μπάλα ποδοσφαίρου και ένα ζευγάρι παπούτσια τένις, ή να έχει την άυλη μορφή μιας παρεχόμενης υπηρεσίας, όπως η προσέλευση για την παρακολούθηση ενός αγώνα μπάσκετ, η συμμετοχή σε ένα γκρουπ εκμάθησης κάποιου αθλήματος σε ένα σύλλογο, η χρησιμοποίηση των εγκαταστάσεων ενός γυμναστηρίου κλπ. Η ιδιομορφία των υπηρεσιών σε αντίθεση με τα προϊόντα, είναι ότι τα πάντα τελειώνουν με την ολοκλήρωση τους και αυτό που μένει στον αθλητικό καταναλωτή είναι μια θετική ή αρνητική ανάμνηση, ανάλογα με το επίπεδο και την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Ο αθλητισμός, λόγω της τεράστιας απήχησης του παγκοσμίως, καταλαμβάνει ένα πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς συγκριτικά με άλλα καταναλωτικά προϊόντα και υπηρεσίες, το οποίο ονομάζουμε αθλητική αγορά. Ανά πάσα στιγμή σε όλο τον κόσμο προωθούνται εκατομμύρια αθλητικών προϊόντων και υπηρεσιών με σκοπό την κάλυψη μικρότερων τμημάτων της αθλητικής αγοράς που ονομάζονται αγορές στόχοι. Ο όρος της αγοράς στόχου, αναφέρεται σε ένα μέρος της ευρύτερης αθλητικής αγοράς, το οποίο διακατέχεται από συγκεκριμένα χαρακτηριστικά γνωρίσματα. Αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά συνήθως είναι δημογραφικά (ηλικία, φύλο, εισόδημα, εκπαίδευση), γεωγραφικά, ψυχογραφικά (δραστηριότητες, προτιμήσεις, συνήθειες) κλπ. Δουλειά του υπευθύνου μάρκετινγκ είναι να προωθήσει ένα αθλητικό προϊόν ή υπηρεσία, σε μία συγκεκριμένη αγορά στόχο που πιθανότατα να ενδιαφέρεται περισσότερο για αυτά, λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που εμφανίζει.

Διαφορετικό θα είναι το είδος και τα μέσα διαφήμισης και προβολής ενός τένις club που βρίσκεται σε μία ακριβή περιοχή μιας μεγάλης πόλης και το οποίο στοχεύει σε μια συγκεκριμένη αγορά στόχο, υψηλών οικονομικών δυνατοτήτων, με το είδος προβολής και προώθησης της προσπάθειας που γίνεται σε ένα σύλλογο μιας μικρής πόλης της περιφέρειας.

Όπως ορίζεται από τους McCarthy και Perreault (1998), το μείγμα μάρκετινγκ αναφέρεται στη διαμόρφωση κάποιων ελεγχόμενων μεταβλητών από έναν οργανισμό που παράγει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, προς ικανοποίηση των αναγκών μιας συγκεκριμένης αγοράς στόχου. Τα στοιχεία του μείγματος μάρκετινγκ που σχετίζονται συχνότερα με τον αθλητικό χώρο και τα οποία συναντώνται στην αγγλική βιβλιογραφία ως τα 5Ps (product, price, place, promotion, public relations) (Mullin, Hardy και Sutton, 1993) είναι: ή διαμόρφωση του παρεχόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας, ή τιμολόγηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας, η επιλογή του χώρου στον οποίο διατίθεται το προϊόν ή υπηρεσία, η προβολή και προώθηση του προϊόντος ή της υπηρεσίας προς το κοινό και τέλος οι δημόσιες σχέσεις του οργανισμού που παρέχει το προϊόν ή την υπηρεσία. Συχνά συναντάμε στην βιβλιογραφία το μείγμα μάρκετινγκ να περιέχει τέσσερα και όχι πέντε συστατικά. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι στο χώρο του μάρκετινγκ που θεωρούν ότι οι δημόσιες σχέσεις εμπεριέχονται στο συστατικό τις προβολής και προώθησης του προϊόντος μαζί με την διαφήμιση, τη χορηγία κλπ.


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

 

vrondou

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ουρανία Βρόντου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Σχεδιασμός, οργάνωση και υλοποίηση αθλητικών εκδηλώσεων και γεγονότων


 Περίληψη εισήγησης

Οι αθλητικές διοργανώσεις αποτελούν την κορύφωση της αθλητικής διαδικασίας αλλά και μια σύνθετη κοινωνική και οικονομική λειτουργία που εμπλέκει ολοένα και περισσότερους συμμετέχοντες. Η αγωνιστική αξία, το μέγεθος, η ελκυστικότητα και η πολυμορφικότητα καθιστούν τις διοργανώσεις ένα αποτελεσματικό όχημα αναπτυξιακής πολιτικής κρατών, πολιτική αναγέννησης αστικών περιοχών και στρατηγική προσέλκυσης τουρισμού τοπικά.  Προκειμένου να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη αλλά και να ελαχιστοποιηθούν πιθανές αρνητικές συνέπειες μετά την έκβαση των διοργανώσεων, λεπτομερής σχεδιασμός επιβάλλεται από τους διοργανωτές και το σύνολο των κύριων πλευρών που συμμετέχουν στη διαδικασία.  


 

 

 Κατεβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της παρουσίασης

 
 download button

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

alexopoulos edit

Καλώς ήλθατε στο Εργαστήριο Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών & Ποιότητας Ζωής (iSportManagement LAB).

Το Εργαστήριο του Τμήματος Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού ιδρύθηκε με την 5961/07-08-2015 απόφαση ίδρυσης εργαστηρίου με τίτλο «Ίδρυση Εργαστηρίου με την ονομασία «Οργάνωση και Διοίκηση Υπηρεσιών και Ποιότητας Ζωής» του Τμήματος Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού της Σχολής Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (ΦΕΚ 1911/08-09-2015, τ. Β΄) και είναι ένα από τα θεσμοθετημένα εργαστήρια του Πανεπιστημίου (Φ.Ε.Κ. ιδρύσεως). 

Το iSportManagement LAB έχει ως κύρια αποστολή και στόχο να παρέχει υψηλής στάθμης ερευνητικές, εκπαιδευτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες σε θέματα αιχμής που άπτονται της Διοίκησης του Αθλητισμού (Sport Management), της Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών και Ποιότητας Ζωής λαμβάνοντας υπόψη τις τελευταίες εξελίξεις στον επιστημονικό χώρο της Διοίκησης του Αθλητισμού, ακολουθώντας τις τελευταίες τάσεις σε εθνικό, ευρωπαικό, αλλά και διεθνές επίπεδο και αξιοποιώντας τις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες. Τα πεδία εφαρμογής των προαναφερομένων γνωστικών αντικειμένων είναι οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών (Επαγγελματικός & Ερασιτεχνικός Αθλητισμός, Πολιτισμός, Εκπαίδευση, Επιμόρφωση, Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Δημόσια Διοίκηση, Τουρισμός, Αναψυχή κ.α).

Εύχομαι η περιήγηση σας στην ιστοσελίδα του Εργαστηρίου μας να αποτελέσει μια ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε πληροφορία ή συνεργασία.

Παναγιώτης (Τάκης) Αλεξόπουλος

Διευθυντής Εργαστηρίου

Καθηγητής, Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου

Κοσμήτορας Σχολής Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης & Ποιότητας Ζωής

 

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
ggalogo
ΟΑΚΑ
kemea_logo
ekke_logo
perifereia_kritis-logo
iasis
dimos_athineon
Super League 2 Football League
ΕΚΔΔΑ
Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία
eope
logo_ego
Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής
pygmaxia
logo_athletia
eetaa_logo
kleisthenis
dimos_paleou_falirou
Δήμος Σπάρτης
spata-artemis
dimos_dionysou
nea-smyrni
panetolikos

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ

1622901393032
1622901393100b
1622901393235
1622901393096b
1622901393027b
1622901393043
165ac8fe39fd5a137e505ba8ddbedf44_XL
received_760602214484480
received_327987511785478
IMG-f7ce870f0a8542c008bc2d1c356f56b8-V
minister1
1622901393267
cover_web2
cover1
cover_web
received_923332471527297
received_676114289979320
1622901393054
1622901393541
1622901393049b
1622901393628
1622901393411
cup_acropolis_2022
IMG-61b06b5f6966aff3cffd181e3ea8c070-V
brochure1
1622901393388
received_1516645072056812
1622901393105
1622901393249
1622901393397
1622901393037
1622901393021b
screenshot1
0e0606476bc20e9cc8b750eab78656bf
1622901393213b
received_1555530921294122b
1622901393475
1622901393304
1622901393114
268363121_860322647969482_798959
blog_img
1622901393081b
received_299310188179754
1622901393480
w22-1305132682160701840458972108167620477757284645439n
1622901393123
received_1202364516807669
1622901393254-1
1622901393244b
received_311400153394843
Previous Next Play Pause