Την Τρίτη 25 Μαΐου 2021 ολοκληρώθηκε με επιτυχία το διήμερο επιμορφωτικό σεμινάριο για τους Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής των σχολικών μονάδων Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, που διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών & Ποιότητας Ζωής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου σε συνεργασία με τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ11 του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου κα Ελένη Τζανή και τους Υ.Φ.Α.ΣΧ.Α των Δ.Ε Πελοποννήσου. Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στις 24 & 25 Μαΐου 2021, 17:00 – 20:00, διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας Zoom του Εργαστηρίου iSportManagementLAB, αλλά παράλληλα μεταδόθηκε και σε ζωντανή σύνδεση μέσω livestreamingστο κανάλι του Εργαστηρίου iSportManagementLAB στο Youtube.
Το σεμινάριο αυτό είχε ως βασικό στόχο να προάγει τη διασύνδεση του ακαδημαϊκού χώρου της Οργάνωσης και Διοίκησης του Αθλητισμού με το χώρο της εκπαίδευσης και τους Εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πελοποννήσου, συμβάλλοντας στην καλλιέργεια σχέσεων συνεργασίας και ανάπτυξης δραστηριοτήτων ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, αλλά και την τόνωση της εξωστρέφειας του ακαδημαϊκού χώρου και του χώρου της εκπαίδευσης προς την κοινωνία και την εκπαιδευτική κοινότητα ολόκληρης της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Στο διάστημα των δύο ημερών που διήρκησε, φιλοξενήθηκαν 6 θεματικές εισηγήσεις που πραγματοποιήθηκαν από αντίστοιχα μέλη του διδακτικού προσωπικού του Τμήματος Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Συγκεκριμένα, η θεματολογία και ο αντίστοιχος εισηγητής ακολουθούν παρακάτω:
- Ολυμπισμός και Ολυμπιακή Παιδεία, Κωνσταντίνος Γεωργιάδης, Καθηγητής
- Υπηρετώντας τον ελληνικό αθλητισμό μέσω εθελοντικών προγραμμάτων: Σχεδιασμός και υλοποίηση πλάνου διοίκησης και ανάπτυξης εθελοντών σε αθλητικά γεγονότα, Αθανάσιος Στρίγκας, Αναπλ. Καθηγητής
- Διαχείριση συγκρούσεων και κρiσεων στο περιβάλλον της εκπαίδευσης, Κρινάνθη Γδοντέλη, Επίκ. Καθηγήτρια
- Μάθηση κινητικών δεξιοτήτων: πρακτική εξάσκηση και μεταφορά μάθησης, Αντώνιος Τραυλός, Καθηγητής
- Το Φάσμα των Μεθόδων Διδασκαλίας στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό για ένα θετικό κλίμα μάθησης, Στυλιανός Καπρίνης, Μέλος ΕΕΠ ΤΟΔΑ
- Οι ΤΠΕ στην υπηρεσία του Αθλητισμού και της εκπαίδευσης της Φυσικής Αγωγής στο σύγχρονο σχολείο, Εμμανουήλ Χουστουλάκης, Επίκ.Καθηγητής (407/80)
Τις εργασίες του σεμιναρίου, χαιρέτησαν κατά την έναρξή τους ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Καθηγητής κ. Αθανάσιος Κατσής και ο Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Ανθρώπινης Κίνησης και Ποιότητας Ζωής και Διευθυντής του Εργαστηρίου Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών και Ποιότητας Ζωής Αναπληρωτής Καθηγητής κ. Παναγιώτης Αλεξόπουλος, οι οποίοι επεσήμαναν την αξία και τη σπουδαιότητα τέτοιων δράσεων, προκειμένου για την καλύτερη συνεργασία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια. Ακόμη, τόνισαν το γεγονός ότι είναι η πρώτα φορά που διοργανώνεται ένα τέτοιο σεμινάριο που έχει ως στόχο να γεφυρώσει τη γνώση και την έρευνα που λαμβάνει χώρα στον ακαδημαϊκό χώρο με τις αναγκαίες δεξιότητες και τις επικαιροποιημένες γνώσεις που πρέπει να έχουν οι σύγχρονοι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής. Επίσης, χαιρετισμό απηύθυνε η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ11 του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Πελοποννήσου κ. Ελένη Τζανή, η οποία αναφέρθηκε στον πολύ ουσιαστικό χαρακτήρα τέτοιων δράσεων και μάλιστα σημείωσε ότι αυτή η εκδήλωση εγκαινιάζει μια περίοδο ελπιδοφόρας και χρήσιμης συνεργασίας ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού, το Εργαστήριο Οργάνωσης, Διοίκησης Υπηρεσιών & Ποιότητας Ζωής και την κοινότητα των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου.
Το συντονισμό της συζήτησης και των ερωτήσεων του σεμιναρίου είχαν οι:
- Δρ. Εμμανουήλ Χουστουλάκης, Επίκ. Καθηγητής (407/80) ΤΟΔΑ
- Λαμπρινού Θάλεια, Υπεύθυνη Φυσ. Αγωγής και Σχολ. Αθλητισμού Α/θμιας Εκπ/σης ΠΕ Λακωνίας
- Προκόπου Αργυρή, Υπεύθυνη Φυσ. Αγωγής και Σχολ. Αθλητισμού Α/θμιας Εκπ/σης ΠΕ Κορινθίας
- Νάτσιος Αντώνιος, Εκπαιδευτικός Φυσ. Αγωγής, Συγγραφέας
Στο σεμινάριο εγγράφηκαν περισσότεροι από 180 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι και παρακολούθησαν τις εργασίες του σεμιναρίου με μεγάλο ενδιαφέρον, και οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ερωτήσεις στους εισηγητές στο τέλος των παρουσιάσεών τους.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις εργασίες του σεμιναρίου επιμόρφωσης ήταν πολύ ικανοποιητικά και επιβεβαίωσαν την αναγκαιότητα ύπαρξης παρόμοιων θεματικών σεμιναρίων στο μέλλον για τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής. Επίσης, τονίστηκε ότι αυτό το σεμινάριο είναι η απαρχή μιας νέας εποχής στη συνεργασία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και του χώρου της εκπαίδευσης της Φυσικής Αγωγής, γεγονός που θα οδηγήσει σε πολύ θετικά αποτελέσματα ενισχύοντας το ρόλο του Πανεπιστημίου στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας στο κλάδο της Φυσικής Αγωγής.