Η Δρ. Πηνελόπη Αθανασοπούλου είναι Καθηγήτρια Μάρκετινγκ Υπηρεσιών στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού. Επίσης, η Δρ Αθανασοπούλου έχει πτυχίο Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Μάστερ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ) από το Manchester Business School, UK και είναι Διδάκτωρ Μάρκετινγκ του Πανεπιστημίου City (Cass Business School), UK.
Πριν ακολουθήσει ακαδημαϊκή καριέρα έχει δουλέψει στον τραπεζικό τομέα και συγκεκριμένα στην ανάπτυξη νέων τραπεζικών υπηρεσιών. Έχει διδάξει διάφορα μαθήματα Μάρκετινγκ σε προπτυχιακό ή μεταπτυχιακό επίπεδο όπως: Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Διοίκηση Μάρκετινγκ, Συμπεριφορά Καταναλωτή, Διεθνές Μάρκετινγκ, Μάρκετινγκ Υπηρεσιών, Αθλητικό Μάρκετινγκ, Ανάπτυξη Νέων Προϊόντων και Υπηρεσιών, Έρευνα Μάρκετινγκ, Ψηφιακό Μάρκετινγκ & Κοινωνικά Δίκτυα και Σχεδιάζοντας το ταξίδι και την εμπειρία του πελάτη.
Τα κύρια ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στο μάρκετινγκ σχέσεων, τη διαχείριση μάρκας, την διοίκηση της πελατειακής εμπειρίας, την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και το ψηφιακό μάρκετινγκ.
Tο έργο της έχει δημοσιευτεί σε διάφορα έγκυρα επιστημονικά περιοδικά όπως European Journal of Marketing, International Journal of Bank Marketing, Journal of Service Theory and Practice, Journal of Business-to-Business Marketing, Journal of Brand Management, Journal of Business and Industrial Marketing, Journal of Retail and Consumer Services και Marketing Intelligence and Planning. Επίσης, δημοσιεύσει άρθρα σε πρακτικά διεθνών συνεδρίων όπως European Marketing Academy Conference (EMAC), American Marketing Association (AMA) Conference, Global Marketing Conference και EuroΜed Academy of Business (ΕΜΑΒ) conference.